Wednesday, March 9, 2011

sYE teRsenTUH dgN satu Artikal nIE....


sye ader terbace stu buku nie.....
ddlm buku nie ader m'yebut tentang batasan antara kwn y perihantin ataUpun kwn yang pEnYibUk...!
buka nie myEbut ..

'kdgkala kita meraSakan yang kita menunjukan keperihatinan,ambik berat,Tetapi , kwn kita akan menganggap kita penyibuk..hmmmm, jadi bagi ia adalah subjektif. oleh itu kita jangan lah mendesak kwn kita terutama apabila ianya berkaitan isu sensitif dan hormati'kerahsiaan'dirinya. apabila kita melihat kwn kita seperti ada masalah seperti monyok, sedih dan tidak bersemangat, tanyalah kepada dye sekiranya dye mahu berkongsi dengan kmu, manalah thu kmu dapat membantu. kadangkala dengan hanya menjadi pendengar pun sudah cukup bagi melegakan kwn kita. tetapi sekiranya kwn kita tdk mahu, katakan sahaja, apabila dye bersedia berkongsi, carilah kmu kerana kmu sentiasa ada untuknya. jgn pula kita mendesak dye spya bercerita berulang kali. itu sudah menjadi penyibuk dan bukan ambil berat. selain itu , menunjukan keperihatianan tidak perlu dengan cara menempel disisinya setiap masa. kadangkla kita perlukan mase utk sendiri, jadi berilah dye ruang yang same..


hehehe.. oleh itu kita haruslah menilai diri sendiri dan juga kwan kita juga ^_^


Perhubungan yang baik adalah apabila kita dapat berkongsi kegembiraan dan kedukaan.Tetapi, bersedilah menerima apabila kawan kita tidak mahu berkongsi kesedihanya dengan kita. berbuat baiklah tanpa mengharapkan orang melakukan yang sama kepada kita'

5 comments:

InSpIrAsI said...

best...artikel ni best...
good job dear...

hafizah said...

hahahah....
mmg pn byk g nak share tpe tunggu abis bce bku tue dulu :)

InSpIrAsI said...

ok
bgs la
publish your blog at fb
agar org leh bace apa itu sahabat yang sebenar...

boOdak niEna said...

aku suka artikel neyh fieza...ermmm kalu ramai lagi yang baca lagu bguz...:)

hafizah said...

hahaahahah.....
iyekew..
byk g nak share

eyna: best kan... sbb tue ak suka bce buka yang ader artikal mcm nie bkn ape.. sekurang2nya kita leh belajar.. dri ape y dah tulis kat artikal nie..

sue: sahabat sebenar.. dalam maksudnya tue..